Geleceğe Salınmak

Sena Başöz

Geleceğe Salınmak Sena Başöz’ün “Geleceğe Salınmak” isimli çalışmasında, Yapı Kredi Tarihi Arşivi “Selahattin Giz Koleksiyonu” fotoğraflarından kesip çıkarılmış, yeni kurulan cumhuriyetin geleceğini temsil eden genç ve sağlıklı sporcu bedenleri yer alıyor.

Devamı İçin Tıklayın

Balık Kavağa Çıkınca, Nisan 2023

Cansu Cürgen & Avşar Gürpınar

Cansu Cürgen ve Avşar Gürpınar’ın, Yanköşe için tasarladıkları “Balık Kavağa Çıkınca” adlı projede gündelik yaşamdan aşina olduğumuz LED tabelalarda Zamanın Muğlak Standartları beliriyor. Zaman, kronometre ve çalar saat gibi nesnelerle hassas olarak; kum saati, yumurta zamanlayıcısı gibi nesnelerle de kabaca ölçülebilir, ifade edilebilir, parçalara ayrılabilir.

Devamı İçin Tıklayın

Seri Zanaat, 2021

Bilal Yılmaz

Bilal Yılmaz, Yanköşe için geliştirdiği ‘Seri Zanaat’ adlı eserinde, günümüzde kaybolmaya yüz tutan zanaat kültürüne kinetik bir yerleştirme ile dikkat çekiyor. Seri Zanaat, seri üretimin temellerinin dayandığı kasnak ve kayışlardan oluşan bir yerleştirme ile Tophane-Kabataş hattındaki üretimin....

Devamı İçin Tıklayın

“Son Gergedanı Ben Vurdum”, 2020

Ali Cabbar

Ali Cabbar, Yanköşe için geliştirdiği “Son Gergedanı Ben Vurdum” adlı yerleştirmesinde avcıların öldürdükleri hayvanların kafalarını sergilediği ganimet odası fikri üzerinden insanın yaban hayatı yok edişine dikkat çekiyor.

Devamı İçin Tıklayın

İsimsiz

Vahit Tuna

2017 yılında hayata geçen ve kâr amacı gütmeyen sanat platformu Yanköşe, dördüncü edisyonunda Vahit Tuna’nın “İsimsiz” adlı çalışmasını ağırlamaktan mutluluk duyuyor...

Devamı İçin Tıklayın

Yağmur Duası

SO?

Türkiye’nin en büyük kahve zinciri Kahve Dünyası’nın 2017 yılı sonbaharında hayata geçirdiği, kâr amacı gütmeyen sanat platformu Yanköşe, 21 Kasım 2018-29 Mart 2019 tarihleri arasında Sevince Bayrak ve Oral Göktaş’ın kurduğu SO? Mimarlık ve Fikriyat’ın...

Devamı İçin Tıklayın

AYRIAYRIBİRARADA

Özlem Günyol ve Mustafa Kunt

Türkiye’nin en büyük kahve zinciri Kahve Dünyası’nın 2017 yılı sonbaharında hayata geçirdiği, kâr amacı gütmeyen sanat platformu Yanköşe, 30 Mart - 28 Eylül 2018 tarihleri arasında Özlem Günyol ve Mustafa Kunt’un “AYRIAYRIBİRARADA - harfler, sayılar, noktalama ve diğer işaretler”...

Devamı İçin Tıklayın

Tek Göz Oda

Nermin Er

Yanköşe, açılışını 21 Eylül-16 Mart tarihleri arasında sergileyeceği Nermin Er’in “Tek Göz Oda” adlı çalışmasıyla yapıyor. Yanköşe’nin 15. Uluslararası İstanbul Bienali’nin paralel etkinlikleri arasında yer alan bu ilk projesi, Kahve Dünyası’nın Meclis-i Mebusan Caddesi, 85 numarada konumlanmış...

Devamı İçin Tıklayın

No More Lies

No More Lies

No More Lies, Yanköşe için tasarladığı “Origami Geyik” adlı duvar resmi ile iklim krizine ve artan orman yangınlarına dikkat çekiyor. 1970li yılların sonunda büyük şehirlerde kömür yakıtı kullanımı sonucu sokağa çıkma yasaklarına sebep olan hava kirliliği, 1980li yıllarda ozon tabakasının delinmesi ve tüm dünyanın güneşin zararlı ışınlarının tehditlerine maruz kalması ile başlayan iklim sorunları uzunca bir süre hafife alındı...

Devamı İçin Tıklayın

Omuz Omuza Bölünmüşüz

Omuz Omuza Bölünmüşüz

Omuz Omuza Bölünmüşüz ile Tomokazu Matsuyama, seyirciye, Doğu ile Batı’yı sembolize eden tarihsel dekoratif motiflerle süslü, birbiriyle kucaklaşan iki figürü betimliyor. Eserin başlığı, ABD’nin, birlik ve yardımlaşma kavramlarını öne çıkaran “Birlik olursak ayakta dururuz, bölünürsek düşeriz” bağımsızlık düsturundan esinlenmiş olup, düsturun ilk kullanılışından iki yüzyıl sonra bugün, ancak ve ancak aramızdaki farkları görüp takdir edersek gerçek anlamıyla birlikte kalabileceğimizi vurgulamak üzere, iki kelimesinin atılmasıyla oluşturuldu.”...

Devamı İçin Tıklayın